Українцям по-новому рекламуватимуть нерухомість

Передісторія
Ще 2 жовтня 2019 року Верховна Рада ухвалила закон №139-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності”, яким, серед іншого, було внесено зміни до закону “Про рекламу”.

Ці зміни набирають чинності 18 квітня 2020 року (через шість місяців з дати опублікування).

Також 17 жовтня 2019 року Верховна Рада ухвалила ще й закон №199-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення єдиної державної електронної системи у сфері будівництва”.

“Документ фактично дублює положення закону, прийнятого за два тижні до цього. Їм також передбачено внесення змін до закону “Про рекламу”, які набули чинності 1 лютого 2020 року (на 4 місяці раніше від закону №139-IX”, – зазначив у бесіді) з UBR.ua Юрій Хапко.

Коли і що зміниться
Основна відмінність між двома законами, каже юрист, полягає у частині заборони реклами залежно від механізму залучення коштів, а саме:

З 1 лютого до 18 квітня 2020 року рекламувати можна за умови, якщо залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у тому числі в управління) для будівництва таких об’єктів здійснюється відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України „Про інвестиційну діяльність”;
Після 18 квітня 2020 р. рекламувати житлові будинки можливо, але за наявності ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінпослуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) у суб’єкта господарювання, який здійснює залучення недержавних коштів фізичних та юридичних осіб, у тому числі, управління для фінансування будівництва житлового будинку;
Така реклама можлива за умови управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, відповідно до закону “Про фінансово-кредитні механізми та управління майном при будівництві житла та операції з нерухомістю”, або за наявності свідоцтва про реєстрацію випуску цільових облігацій , виконання зобов’язань за якими забезпечується одиницею об’єкта, що будується.
“Тобто у законі № 199-IX йдеться про заборону реклами, у разі використання прямо непередбачених законодавством схем залучення коштів, а у законі № 139-IX – про наявність ліцензій на діяльність із залучення коштів”, – зауважив нам Юрій Хапко.


Похожие статьи